REQUIEM dla grafomana

sobota, 19 marca 2016

Niepopularne opinie o popularnych książkach

   Niesamowicie spodobał mi się ten TAG i zbierałam się za wykonanie go od dobrych... kilku miesięcy, ale jakoś było mi nie po drodze. Wreszcie się zmobilizowałam i możecie zobaczyć efekty. 
   PS Zapraszam wszystkich na Kot z masłem. Znów początek Cordragon. Pisarz... Taka kapryśna istota. 



1. Popularna książka lub seria, której nie lubisz.
Będę jak zawsze monotematyczna, jeśli chodzi o odpowiedź na tego typu pytania. Seria Jutro, tak bardzo wychwalana i ceniona, zanudziła mnie na śmierć i zirytowała do szóstej potęgi. Jednocześnie.

2. Popularna książka lub seria, której wszyscy nienawidzą, ale Ty ją kochasz.
Pierwsze do głowy przyszło mi 19 razy Katherine. Trochę bałam się zabrać za tę powieść, gdyż naczytałam się i nasłuchałam naprawdę wiele o tym, jaka to ona słaba jak na Zielonego i tak dalej, a naprawdę mi się spodobała. Jak wszystko, co wyszło spod pióra Johna Greena. Jestem zagorzałą fanką tych młodzieżówek, niby banalnych, prostych i schematycznych, a jednak coś wnoszących i zachwycających.

3. Trójkąt miłosny, w którym główny bohater/bohaterka, według Ciebie, wybrała złą osobę LUB literacka para, której nie lubisz.
Zawiodło mnie rozwiązanie trójkąta miłosnego w serii Wybrani i Łzie. Nie chodzi tylko o wybranie nie tego chłopaka, ale automatyczne zepchnięcie na drugi plan mojego ulubieńca i zupełne zignorowanie jego wątku.

4. Popularny gatunek literacki, po który rzadko sięgasz.
Rzadko sięgam po takie typowe fantasy. No wiecie, wróżki, czarodzieje, elfy, skrzaty, smoki... Nudzi mnie już to, wolę nowe klimaty i rasy.

5. Popularny bądź uwielbiany bohater, którego Ty nie lubisz.
Jace (specjalnie nie podaję nazwiska, ha) z Darów Anioła. Po prostu trzy razy nie. Fandom go uwielbia, gloryfikuje pod niebiosa. Dla mnie był arogancki i żałosny, a nie śmieszny. Nieraz traktował Aleca jak psa. Jednak uwielbiam Willa z Diabelskich maszyn, choć są podobni, w końcu rodzina. Will miał chociaż powód, by zachowywać się tak, jak się zachowywał, a jego żarty naprawdę były zabawne. 

6. Popularny autor, do którego nie jesteś przekonany.
George R. R. Martin. I znów mnie zlinczują na ulicy...

 7. Popularny wątek/motyw, którego masz już dosyć.
Nie chciałam jak większość napisać o trójkątach miłosnych, więc trochę tę odpowiedź zmodyfikowałam. Nie mam dość może samych trójkątów miłosnych, ale takich, w których jest dwóch chłopaków i jedna dziewczyna. Dlaczego nigdy nie ma dwóch dziewczyn i jednego chłopaka? Naprawdę dawno na taki nie trafiłam, a to byłaby miła odmiana.

8. Popularna seria, której nie chcesz przeczytać.
Szklany tron. To do mnie po prostu nie przemawia.

9. Mówi się, że „Książka jest zawsze lepsza od filmu", ale który film lub serial, podobał Ci się bardziej niż książka?
Zostań, jeśli kochasz/Jeśli zostanę. Jednak żadne mnie szczególnie nie zachwyciło, były po prostu w porządku. 

8 komentarzy:

  1. nie czytałam niestety ani jednej książki, ale to koniecznie musi się zmienić.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny Tag. Dużo czytam, ale myślę, że zrobienie go byłoby dla mnie trudne. Chyba dlatego, że często nie przypominam sobie niektórych autorów, bohaterów i wątków.
    http://d-y-o.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedź na siódme sprawiła, że w mojej głowie automatycznie pojawił się pomysł. Uwielbiam łamać schematy. Dziękuję za uświadomienie!
    PS Tak, byłam na Kocie, tak, przymierzam się do skomentowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, dobry pomysł kiełkuje? Przymierzasz się... To zabrzmiało groźnie.

      Usuń
  4. z "19 razy Katherine" mam podobnie, niby jestem na tych 200 stronach, ale według mnie ta książka jest jeszcze lepsza niż "Papierowe Miasta" :)
    Nie zlinczuje cię za serie "Jutra"- choć kocham ją ponad życie <3
    Pozdrawiam :*
    paper-thought.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najbardziej wielbię ,,Szukając Alaski'. Ulga.
      Dziękuję, wzajemnie. :)

      Usuń

Szablon stworzony przez Lune / Technologia Blogger / Credits: X X X